Facebook закрив в Україні потужну фабрику тролів: соцмережа видалила акаунти Znaj.ua та Politeka

17.09.2019, 13:31
42371

Соцмережа Facebook, за офіційними даними, видалила 168 акаунтів, 149 сторінок, 79 груп. Усі вони які вели скоординовані кампанії щодо дезінформації в Україні. Серед видалених сторінок – такі ресурси, як Znaj.ua та Politeka. Акаунти вищезазначених ресурсів видалили не лише з Facebook, а і з Instagram у результаті зовнішнього розслідування у Facebook.

Читайте також: У Facebook запрацював сервіс для знайомств і побачень

Через що Facebook видалила сторінки з України 

Як повідомили у пресслужбі Facebook, усі видалені сторінки та групи вели дезінформаційну кампанію не через контент, який вони публікували, а через поведінку. Зокрема, люди, які за ними стоять, координували свої дії та використовували підроблені облікові записи, і таким чином зображували себе з хибного боку, пише 24 канал.

Тобто, адміністратори та власники цих спільнот використовували фейкові акаунти (імена постійно змінювалися), щоб управляти групами та сторінками, а також з метою збільшення залученості, поширення контенту і направлення людей на зовнішні сайти, видавали себе за інформаційні ЗМІ. Також вони видавали себе за інших людей і приховували свої особисті дані, щоб їх не виявили та не видалили. Як правило, ці ресурси публікували дані про відомих людей, шоу-бізнес, спорт, місцеві та міжнародні новини, політичні новини (зокрема, про вибори в Україні), політичних кандидатів, а також критикували громадських діячів.

Сторінки яких ресурсів було видалено 

До слова, як приклади видалених сторінок Facebook опублікуваав акаунти видань Znaj.ua, Politeka, Hyser. Наразі вони не працють. За даними SimilarWeb, десктопні версії Znaj.ua отримують близько 20% трафіку з соціальних мереж, водночас 88% від цього числа – частка Facebook. Для Politeka ці цифри становлять 12,3% і 84%, а для Hyser – близько 14% і 93%.

Facebook, фабрика тролів, Україна, ЗМІ, політика

Facebook, фабрика тролів, Україна, ЗМІ, політика

Facebook, фабрика тролів, Україна, ЗМІ, політика

Facebook, фабрика тролів, Україна, ЗМІ, політика

Приклад контенту, який розміщували видалені сторінки 

Хто стоїть за цими сторінками

Як розповів голова відділу політики з кібербезпеки соцмережі Facebook Натаніель Глейхер, усі видалені акаунти є пов’язаними з київською PR-агенцією Pragmatico, “але цей факт слід перевірити”. На рекламу вона витратила 1,6 мільйона доларів, а її акаунтам вдалося залучити 4 мільйони підписників, пише Liga.Tech.

Читайте також: Facebook хоче приховає “лайки” під дописами

Зауважимо, що 1,6 мільйона доларів за мірками України – дуже велика сума. До прикладу, один із найдорожчих дописів під час виборів було розміщено в фан-групі “Я за Тимошенко – Фан Клуб”. У ньому мовилося: “Якщо ти за перемогу України – тисни лайк”. У підсумку це пост переглянули близько мійльона осіб, однак коштував він від 10 тисяч доларів до 50 тисяч доларів. Інші дописи політиків зазвичай мають набагато меншу ціну.

Щодо Pragmatico, за словами Глейхера, ця РR-компанія не працювала на якогось конкретного політика чи бізнес, а працювала з різними клієнтами, щоб заробити гроші. Вона розкручувала такі теми, як спорт, знаменитості, шоубіз, політика та економіка.

“Подібні фірми Facebook викривав в Ізраїлі та на Філіппінах. Але українська кампанія не має зв’язку із зовнішнім світом і не є частиною інформаційної війни з боку Росії. Хоча раніше ворожі групи, скоординовані східним сусідом, в Україні видалялися”, – констатував Глейхер.

Що відомо про компанію Pragmatico 

Про неї можна знайти дуже мало інформації. Крім того, деякі PR-спеціалісти взагалі про неї нічого не чули. На Facebook-сторінці цієї фірми вказано, що вона спеціалізується на захисті репутації в соціальних мережах, створенні та просуванні персональних брендів. Дівчина, яка нібито ходила туди на співбесіду, розповідала, що компанія займалася політичним піаром, розкручуванням у Facebook політиків. Для цього Pragmatico мала великий SMM-відділ і кілька офісів на станції метро “Палац спорту” у Києві.

Цікаво, що про роботу однойменної агенції в липні 2019 року написав великий допис одеський блогер Олександр Коваленко. Він писав про Pragmatico, як про фабрику тролів, які під час виборів виконувало замовлення щодо дискредитації кандидатів. За його словами, до складу троль-груп входили молоді люди віком 20-30 років, працювали вони в три зміни, кожна з 10 осіб. А місячна зарплата одного троля становила близько 9 тисяч гривень.

Читайте головні новини України та світу на наших сторінках у FacebookTelegram та Instagram

Помилка в тексті? CTRL+ ENTER

    Коментарі (0)

    Додати коментар

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

    Останні новини

    Опитування

    WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com