Скасування штрафних балів для водіїв та як тепер каратимуть автопорушників

28.04.2020, 14:12
70871

24 квітня на позачерговому засіданні Верховна Рада ухвалила закон про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо нарахування штрафних балів. Цей документ скасовує норму нарахування штрафних балів для водіїв, і з 1 травня автопорушників каратимуть вже по-новому, інформує Zik.

Читайте також: На Київщині молодик у стані наркотичного сп’яніння влаштував смертельну ДТП

Як зміниться водійська відповідальність за порушення і що саме мають на меті нові правила штрафування.

Що таке штрафні бали і навіщо їх вводили

Система штрафів, яку днями скасував парламент, була введена в Україні у 2015 році. Тоді було сформовано нове правило: кожному громадянину, який має право керувати транспортним засобом, на початку кожного року (або ж з того дня, коли він отримав право керування автівкою) автоматично нараховувалося 150 балів до кінця року.

Якщо з боку водія зафіксовано правопорушення, то від його 150-ти балів вираховували кількість штрафних балів, передбачених відповідною статтею.

Насправді це не значить, що можна було вчинити п’ятдесят або п’ятнадцять правопорушень “вартістю” по 3 чи 10 балів кожне. Дозволялося вчинити всього три порушення дорожнього руху – і списати за кожне з них по 50 балів. Якщо водій часто порушував правила дорожнього руху і у нього просто закінчилися 150 балів, його починають притягати до відповідальності. Виходить, що перші три порушення були своєрідною віртуальною доганою, нагадуванням про штраф, а четверте стає реальним приводом до притягнення до відповідальності та оформлення штрафу.

Звісно, “правило 150-ти балів” могло застосовуватися виключно для, так би мовити, несерйозних правопорушень, за які водієві не може загрожувати негайне позбавлення волі. Зокрема, бали списувались лише за такі порушення ПДР:

проїзд на заборонений сигнал (світлофора або регулювальника);

порушення вимог дорожніх знаків і розмітки;

перевищення швидкості (більш, ніж на 20 км/год, але менш, ніж на 50 км/год);

порушення правил перевезення вантажів і буксирування;

порушення правил зупинки, стоянки або паркування;

порушення правил проїзду пішохідних переходів, перехресть і зупинок;

проїзд по тротуару або пішохідній доріжці;

порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду;

порушення правил дистанції;

порушення правил руху на автомагістралі;

порушення правил використання фар.

Які штрафи тепер чекають на водіїв

Тепер законом від 28 квітня цього року така система нарахування штрафних балів скасовується.
Скасування старих правил штрафування приурочене до 1 травня не просто так. Справа у тім, що саме з 1 травня 2020 року в Україні починає працювати Автоматична система фотовідеофіксації порушень ПДР. На початковому етапі вона фіксуватиме лише перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспорту. Це робитимуть прилади автоматичної фіксації і контролю, що дозволить в автоматичному режимі виявляти порушення та фіксувати їх на фото або відео.

З 1 травня при перевищенні швидкості більш ніж на 22-23 км/год система автоматично фіксуватиме порушення та виноситиме постанову про порушення. Далі постанову підпише уповноважений працівник поліції та її буде надіслано за місцем реєстрації власника автівки. Це – реальний штраф.

Такі прилади контролю встановлять на аварійно небезпечних місцях та на тих ділянках доріг, де концентрується багато ДТП.

Читайте також: Внаслідок вибуху гранати у багатоповерхівці Києва постраждало подружжя

Першими будуть встановлені 50 приладів контролю, зокрема 20 у Києві та 30 на дорогах державного значення Київської області.
Варто нагадати, що система фотовідеофіксації почала працювати в Україні у тестовому режимі наприкінці лютого цього року. Тоді МВС повідомило про 30 тисяч порушень у Києві всього лиш за 12 годин. Виходить, за добу у столиці стається приблизно 60 тисяч порушень.

Це значить, що за умови оформлення на кожне порушення ПДР мінімального штрафу на суму 255 гривень виходить, що щодня водії теоретично можуть поповнювати київський міський бюджет на 15 мільйонів гривень, щомісяця – на 450 мільйонів і щороку – на 5,4 мільярди гривень.

Звісно, аби закон запрацював, його має підписати президент. Проте українським водіям уже варто поступово готуватися до оновленого порядку штрафування.

На перший погляд, нова система штрафування серйозніша та мотивує водіїв бути відповідальними, аби не платити реальних грошових штрафів. Бали та їхнє списання не стимулювали водіїв бути уважними та законослухняними, а просто відтерміновували реальне покарання і в їхніх межах водій міг допускати помилки, які потім формують звичку. Списання балів і фактична безкарність привчає водії до нехтування правилами – принаймні перші три рази.

Тепер, якщо система реально запрацює, водії-порушники платитимуть зі своєї кишені штрафи, бо камера фіксації матиме докази їхнього невмілого водійства.

Читайте головні новини України та світу на наших сторінках у FacebookTelegram та Instagram

Помилка в тексті? CTRL+ ENTER

    Коментарі (0)

    Додати коментар

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

    Останні новини

    Опитування

    WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com